sobota, 18 października 2014

DUET GOLF + CZAPKA


Na jesienno zimowe chłody alternatywa szalika.

Golf, jak dla mnie, jest głównie sportowym "okryciem szyi", jest po prostu wygodny. Sprawdzi się na piesze wycieczki po górach, zjazdy na nartach i harce dziecka na świeżym powietrzu.

W poście przedstawię dziecięcą wersje golf  + czapka z dzianiny (przeznaczonej na czapki), ale poza rozmiarówką nie różni się ona niczym od wersji dla dorosłych.

Wymiary podane są bez dodatków na szwy.







GOLF
Wykrój  jest na 1,5 roczne dziecko, ale przed wykorzystaniem wykroju sprawdźmy czy przy tych wymiarach nasza dzianina rozciąga się na tyle by dziecku przeszła przez głowę.
Przy zmianie rozmiarówki wytnijmy najpierw otwór na głowę, przymierzmy i jeśli jest wszystko OK, wytnijmy prostokąt  na szyję. Wymiar to obwód szyi z luzem, aby golf przeszedł przez głowę.
Zszycie wykonałam ściegiem łańcuszkowym - chodzi o jak największą rozciągliwość golfa.

Aplikacja
Jest to aplikacja "z recyklingu" odpruta ze starej koszulki. Można ją jednak wykonać samemu z połączenia dwóch kółek z tkaniny "siateczki", połączenia ich  razem i flamastrem do tkanin wykonanie na nich ozdób.



Wykrój
Opis rysunku

Część nr 1
Odcinek B-D szerokość tkaniny na golf
Odcinek B-C szerokość golfa na gotowo
Odcinek A-B obwód golfa
W części C-B pozostawmy niezszyty fragment na wlot
Linia przerywana oznacza złożenie tkaniny na pół


Część nr 2
Odcinek A-B, C-D 5cm (A-D 26cm)
Odcinek B-C 16cm
Odcinek H-G, G-F 4cm (H-F 8cm)
Odcinek H-I część opadająca na plecy 14cm
Odcinek F-E przód 10cm






Szycie
Zszyć część nr1 pozostawiając miejsce na wlot.
Teraz pojawia się mały problem z mojej strony jak wytłumaczyć to zszycie. Mam nadzieje, że mi się uda.
Łączymy element 1 i 2 w taki sposób, aby szew łączący był ukryty w środku pomiędzy warstwy elementu 2.



Zszywamy elementy 1 i 2 ze sobą do połowy całego odcinka jaki mamy do przeszycia, wywracamy zszyte części na prawą stronę i dostając się przez wlot zszywamy pozostałą część.




Zszywamy wlot ściegiem ręcznym. Instrukcja
Brzegi elementu 2 obrzucamy na owerloku.
Gotowe!





Czapka
Prosty krój wzbogacony ozdobnikami, uszyty z dzianiny przeznaczonej na czapki. Zszycia wykonywałam na owerloku ściegiem 4 nitkowym.

Ozdoby

Kolorystyka dopasowana do naszywki. Dwa guziki i dwa przeszycia ozdobnym ściegiem owerlokowym.




Wykrój
Opis rysunku
Odcinek A-B obwód głowy. Czapka ma być dopasowana.
Odcinek C-D mierzony nad brwiami do czubka głowy.
Odcinek D-E to ilość materiału jaka ma opadać. U mnie 8cm.
Odcinek F-G to szerokość góry czapki. U mnie 10 cm.
Odcinek H-I to szerokość ściągacza. U mnie 6cm.
Linia przerywana oznacza złożenie tkaniny na pół.



Szycie
Wykonanie ozdobnych  przeszyć.
Połączenie przodu z tyłem czapki.
Zszycie ściągacza i doszycie go do czapki.
Doszycie guzików.









Gotowe :)







W kolejnych postach:
26 października pojawi się coś dla dziecka lub ekstrawaganckiej Pani ;)
9 listopada wykrój na torebkę z tego posta (Torebka)
 

4 komentarze :

  1. Fajny i golf i czapeczka :) Guziczki - fajna ozdoba!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny komplet. I bardzo przydatny. Dziękuję za opis wykonania, z pewnością się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA KOMENTARZE :)